13 צעדים בדוקים ומוכחים להפוך סיפור אישי להרצאת השראה
שלד ההרצאה - לבחור את המסר המרכזי שלך. המסר המרכזי שלך בהרצאה הוא האג'נדה שלך, הסיבה שבגללה אתה עולה על הבמה. כאן אנחנו מחפשים את השורה התחתונה בכל ההרצאה שלך, את מה שאתה רוצה להגיד. על המסר להיות קצר וממוקד בן 4 מילים.
לבחור את המסרים התומכים במסר המרכזי- שלד ההרצאה בנוי ממסר מרכזי ושבעה מסרים תומכים.
המסרים התומכים הם תתי מסרים של המסר המרכזי אותם אנו שוזרים לאורך כל ההרצאה לדוגמה: מסר מרכזי- אן לנו ארץ אחרת
מסרים תומכים: כל עם צריך בית, מספיק שנים היינו בגלות, הגיע הזמן שלנו להתאחד וכו'.
לבנות את הפתיח על המסר המרכזי שבחרת- הפתיח הוא הטריילר של ההרצאה שלך, הוא הרושם הראשוני שלך על הקהל, הוא זה שצריך להבהיר לקהל שיש כאן מרצה ששווה להקשיב לו.
למעשה בפתיח אנחנו מחפשים את הסיפור החזק ביותר שימחיש את המסר המרכזי שלך.
הצגה עצמית -
הצגה עצמית מגיעה רק לאחר הפתיח ולא כפי שרבים טועים לעשות ופותחים את הרצאתם עם הצגה עצמית שלהם.
בהצגה העצמית אתה פותח לקהל צוהר לחיים האישיים שלך ונותן להם את הטייטלים הטובים ביותר שלך שיקטלגו אותך בראשם כפי שנכון ביותר עבורך ועבור ההרצאה.
שבירת קרח -
אחד מהחלקים החשובים ביותר בהרצאתך, הרי אם לא שברת עם הקהל את הקרח וליבם טרם נפתח אליך, אז מה הסיכוי שייקחו דבר או חצי דבר ממה שיש לך להגיד להם?
טעות נפוצה היא שמרצים מנסים להצחיק את הקהל.
המטרה היא לגרום לקהל להזדהות איתך, למשל עם אי נעימות שחווית ואז ליבם נפתח אליך.
תוצאה של כך זה שהקהל צוחק, אך זאת לא המטרה.
להתאים סיפור לכל מסר מהמסרים התומכים - הגענו לליבת ההרצאה, כאן אנו רוצים להמחיש כל מסר שבחרת דרך סיפור אישי שלך כלומר, שבעת המסרים שזורים בשבעה סיפורים.
סגירה -
כפי שהפתיח הוא הרושם הראשוני שלך בהרצאה, הסגיר זה הרושם שאתה מותיר בקהל בתום ההרצאה.
אמצו חיזוקים והוכחות שתומכות בטיעונים שלך בהרצאה -
עד עכשיו סיפרת סיפורים אישיים שלך, הוכחת את הטענות שלך דרכם
כעת נביא מובילי דעה שאומרים ומוכיחים בדיוק את מה שאתה אומר.
זה יכול להיות ציטוט, מאמר, ניסוי, סרטון וכו
לבנות מצגת -
מצגת היא כלי עזר נפלא להרצאה להגברת הקשב בקהל
ולעזור לך לשמור על רצף ההרצאה המתוכננת.
בהרצאה חוויתית אנו לא שמים שקפים מלאים בטקסטים, אלה תמונות שמעבירות רגש.
לשזור מסרים סמויים לקידום מטרותיך -
אם ברצונך לקדם מוצר או שרות שלך בזמן ההרצאה אז ישנם מספר טכניקות כגון: סיפורי מקרה של לקוחות שלנו.
כשאני מספר על מרצה שלי שהתבייש במה שעבר ולא העז לדבר על כך ואיך בליווי שלנו הוא נפתח והעז לעלות על הבמה והיום הוא מרצה מעורר השראה, אז ברור איזה לקוחות מגיעים אלינו, מה הדרך שהם עוברים איתנו ולאיזה תוצאות הם מגיעים.
לקיים פיילוט להרצאה -
כשבונים את ההרצאה חלק חלק כפי שהצגתי כאן, ועובדים על כל חלק בנפרד אז הפיילוט היא ההזדמנות הראשונה שלך להריץ את כל ההרצאה מהתחלה ועד הסוף למול קהל ביתי ואוהד.
חובה לצלם את ההרצאה הזו באופן מוחלט, כל בוגרי הליווי שלנו הגדירו את פיילוט ההרצאה כרגע המשמעותי ביותר עבורם.
לאסוף משובים ועדויות להרצאה -
כבר מפיילוט ההרצאה אתה יכול לצאת עם משובים לשיפור ההרצאה, המצגת ודרך העברה שלך.
לאסוף עדויות שיעזרו לך בהמשך לקבל הזמנות להרצאה, ולצלם תמונות רבות שלך מרצה ושלך עם הקהל.
לעבור על הקלטת ההרצאה ולבצע משוב אישי -
כשאתה צופה בצילום ההרצאה שלך אתה יכול לגלות נקודות רבות לשיפור ברצף ההרצאה, בתובנות ובמסרים, בעבודה עם המצגת, בדיקציה וקצב הדיבור, ביכולת שלך להעביר רגש ועוד...
בליווי שלנו אנחנו עושים זאת יחד תוך 60 יום.
לפני שאתה רץ להשאיר פרטים להצטרפות לתוכנית הליווי המקיפה שלנו להפוך את הסיפור האישי שלך להרצאת השראה, הנה כמה הבהרות:
זה צריך לבעור בך, הרצון שלך לספר את אשר עברת חייב להיות אמיתי וחזק מאוד כדי להתגבר על האתגרים בדרך
חייב להיות לך סיפור אישי משמעותי, כזה שאנשים חייבים לשמוע.
זה צריך לבעור בך.לא משהו כזה: כן חשבתי על זה פעם. זה רעיון נחמד. אולי אעשה זאת מתישהו. צריך לראות לך את הברק בעינים, אחרת זה לא יעבוד.כשאתה מדבר על זה.
אתה נכנס לזה אול אין- יש כאן דרך לעשות , לא זבנג וגמרנו.
להצטרפות , השאר פרטיך כאן ונחזור אליך
נ.ב.
הצטרף לקבוצת הוואטסאפפ השקטה שלי בה תיהנה מטיפים , תכנים והזדמנויות רבות וייחודיות למשתתפי הקבוצה.